Jack Welch, předseda správní rady GE řekl: " Schopnost každé firmy učit se a rychle využít získaných poznatků k akci je zásadní konkurenční výhodou".
ZÁKLADNÍ KROKY ZAVÁDĚNÍ SYSTÉMU
Úkol vedení – uvědomění si a rozhodnutí
že učiní zákazníka ústředním bodem celého řešení a k tomu
že zajistí plnění právních požadavků a požadavků zainteresovaných stran
že bezpečná práce a ochrana zdraví při práci je prioritou a k tomu
Zapojit všechny zaměstnance
Každý váš zaměstnanec musí pochopit, že pokud nesplníte přání zákazníka co nejrychleji, aniž
by jste obětovali cokoli z kvality, dokáže to váš konkurent.
(Pozn.: pokud nevěříte, že všichni vaší zaměstnanci mohou přispět k úspěchu vaší
společnosti, pak nepomůže sebelepší technologie
Zajistit plnění právních požadavků a požadavků zainteresovaných stran.
Provedení popisu všech činností a procesů
systém musí být šitý na míru
popis procesů musí vycházet ze skutečných procesů ve společnosti !!!
nelze zajistit jinak, než, že vedení společnosti musí sednout, sestavit a popsat procesy.
Identifikovat rizika z jednotlivých oblastí (EMS, BOZP, ISMS)
Rizika vyhodnotit, stanovit způsob sledování a přijmout opatření k jejich eliminaci
Stanovit havarijní plány.
Nastavit formu a způsob stanovování zdrojů - jedna z nejsložitějších věcí zajištění normy
Lidé, Finance, Infrastruktura ( stroje, budovy, auta, SW a HW ap., ale i náklady na školení), Pracovní
prostředí ( vybavení kanceláří a provozů, bezpečnost apod.), Čas
Uvědomit si, že: „Penězi se čas nahradit nedá“.
Nastavit systém řízení neshod s tím, že:
Neshody nejsou jen reklamace
Ignorovat špatné zprávy je zaručený recept na úpadek
Lidé, kteří stojí v čele jakéhokoli podnikání, by měli být připraveni naslouchat špatným zprávám
od svého prodejního personálu, vývojářů, servisů i od zákazníků.
Když se rozezní alarm, nesmíte ho prostě vypnout a spát dál, pokud si přejete, aby Vaše firma přežila.
Uvést do praxe popsané a definované činnosti a procesy a k tomu:
Plánovat, školit.
Zajistit „Sledování - Monitorování a měření“ a k tomu vše:
Evidovat, kontrolovat, analyzovat, přezkoumávat s tím, že:
Obchodní činnost každé firmy stojí a padá s důkladnou analýzou svých čísel
Porozumění číslům se nedá ničím nahradit
Vysokou prioritu musí mít rozhodnutí, založená na faktech.
Celý systém „neustále zlepšovat“.